Published on March 05, 2020

ReaQta Appoints Daan Hakkert as Sales Director EMEA

Amsterdam, March 5, 2020, – ReaQta, a fast-growing provider of EDR solutions, has appointed Daan Hakkert as sales director EMEA. He will put together new sales teams for ReaQta, starting with England, the Netherlands and Germany. Hakkert: “ReaQta has fantastic solutions, but our fame in this region is still limited. It will be my first task to change that.”

Hakkert has earned his spurs in the profession through his work at Safeboot, McAfee, Mobile Iron and Ivanti. He is confident about the future of ReaQta: “We are the European response to the American EDRs. Our solution works on cloud and on premise and what is very special is that you can simply run it on top of your existing anti-virus. ReaQta’s NanoOS makes the monitoring platform resilient to attacks and increases the visibility beyond what others are capable of. Our solution detects threats in real time with no negative impact on system performance. We are the only one with this and that is a significant advantage.”

About ReaQta

ReaQta was founded in 2014 by a team with rich experience in government-led cyber intelligence operations and threat intelligence. With a deep understanding of the modern cybersecurity landscape, ReaQta is one of the fastest growing solution providers to craft a highly advanced, artificial intelligence (A.I.) powered endpoint threat response platform and solution service that analyses, detects, threat-hunts and remediates cyberattacks. Headquartered in Amsterdam, the company is currently represented in 19 countries.

Amsterdam, March 5, 2020 – ReaQta, de snelgroeiende aanbieder van EDR-oplossingen, heeft de ervaren Daan Hakkert aangesteld als salesdirector EMEA. Hij gaat nieuwe salesteams voor ReaQta samenstellen, met Engeland, Nederland en Duitsland als start. Hakkert: “ReaQta heeft fantastische oplossingen, maar onze bekendheid in deze regio is nog beperkt. Het wordt mijn eerste taak daar verandering in te brengen.”

Hakkert heeft zijn sporen in het vak verdiend door zijn werk bij onder andere Safeboot, McAfee,

Mobile Iron en Ivanti. Hij is vol vertrouwen over de toekomst van ReaQta: “We zijn het Europese antwoord op de Amerikaanse EDR. Onze oplossing werkt via de cloud of on premise en wat heel bijzonder is, is dat je het gewoon bovenop je bestaande anti-virus kan draaien.  Het ReaQta NanoOS maakt het monitoringplatform weerbaar tegen aanvallen en waarborgt een betere zichtbaarheid dan anderen bieden. Onze oplossing detecteert bedreigingen in real-time zonder negatieve impact op de systeemprestaties. We zijn daarmee de enige en dat is een niet te onderschatten voordeel.”

Over ReaQta

ReaQta is in 2014 opgericht door een team experts met uitgebreide ervaring in door de overheid geleide cyberintelligence-operaties en met dreigingsinformatie. ReaQta is een van de snelstgroeiende aanbieders van een geavanceerd endpoint-responsplatform op basis van kunstmatige intelligentie (A.I.), waarmee cyberaanvallen worden gedetecteerd, geanalyseerd en afgeweerd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam en het bedrijf is momenteel vertegenwoordigd in 19 landen.